عودت کالا حق مسلم مشتری
 
چند سالی میشه که سبک زندگی ما ایرانی ها با گسترش اینترنت دستخوش تغییرات زیادی بوده که برای نمونه میتونیم خرید آنلاین رو مثال بزنیم که تو این چند سال حسابی بین همه اقشار جامعه رواج پیدا کرده و به طبع فروشنده های زیادی هم وارد عرصه فروش آنلاین شدن.
متاسفانه با وجود گسترش نفوذ تکنولوژی تو زندگی هامون خیلی از ما از قوانین مختلفی که برای ما وضع شده بی اطلاعیم.
ما تو گروه پوشاک شیک و پیک سعی میکنیم در حد توان بعضی قوانین رو بهتون معرفی کنیم.
 
قانون اول: مرجوع کردن کالا حق مسلم شماس!!!
بعد از خرید کالا از هر فروشگاه معتبر وقتی که سفارشتون به دستتون رسید بدون دلیل میتونین کالا رو مرجوع کنین!این حق رو قانون تجارت الکترونیک در اختیار شما گذاشته و شما کافیه با پشتیبانی فروشگاه تماس بگیرین بگین طبق ماده 37 قانون تجارت الکترونیک قصد مرجوع کردن کالا رو دارین و همین دلیل کفایت میکنه و هیچ فروشگاهی نمیتونه مخالفت کنه. اگه فروشگاهی قبول نکرئ کافیه با اتحادیه  صنف فناوران رایانه تهران تماس بگیرین تا سریعا کارتون انجام بشه.
 
🔸 اما  قوانین مربوط به عودت کالا:
 
🖊 ماده ۳۷- در هر معامله از راه دور مصرف كننده بايد حداقل هفت روز كاري، وقت براي انصراف (حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جريمه و يا ارائه دليل داشته باشد. تنها هزينه تحميلي بر مصرف كننده هزينه باز پس فرستادن كالا خواهد بود:
 
🖊 ماده ۳۸- شروع اعمال حق انصراف به ترتيب زير خواهد بود:
 
الف – در صورت فروش كالا، از تاريخ تسليم كالا به مصرف كننده و در صورت فروش خدمات، از روز انعقاد.
 
ب – در هر حال آغاز اعمال حق انصراف مصرف كننده پس از ارائه اطلاعاتي خواهد بود كه تامين كننده طبق مواد (۳۳) و (۳۴) اين قانون موظف به ارائه آن است.
 
ج- به محض استفاده مصرف كننده از حق انصراف، تامين كننده مكلف است بدون مطالبه هيچ گونه وجهي عين مبلغ دريافتي را در اسرع وقت به مصرف كننده مسترد نمايد.
 
د- حق انصراف مصرف كننده در مواردي كه شرايط خاصي بر نوع كالا و خدمات حاكم است اجرا نخواهد شد. موارد آن به موجب آيين نامه اي است كه در ماده (۷۹) اين قانون خواهد آمد.
 
 
ما تو گروه شیک و پیک آماده ی شنیدن نظرات شما برای بهبود خدمات دهیمون هستیم.